torsdag 8 januari 2009

Mobbning - ett stort samhällsproblem.


I december riktade Barn-och Elevombudet ett rekordstort skadestånd mot Göteborgs kommun. Senast 30 januari har kommunen lovat att svara.
- Vi har just fått in all dokumentation i ärendet, säger stadsjurist Ulrika Björkroth.
Och det är fanimig på tiden att något hände. För den som tror att det bara är "pojkstreck" eller att "ungar behöver bråka av sig" vill jag bara påpeka att efter mina år i svensk grundskola är jag numera förtidspensionär vid 32 år pga
Posttraumatiskt stressyndrom. Vet lärare och andra vuxna om vad som sker? Ja, det vet ni, ni var där, ni gjorde inget och jag gissar att ni tänker som en av mina bildlärare som sade -Jag förstår att du hade det lite jobbigt då men det blev ju bra till slut.
Nej, det blir inte bra till slut. Det som bland vuxna skulle kallas misshandel, kränkning och hatbrott ursäktas i skolan som "lek".

f.ö Om du gick i skolan med tjejen som anmält, ställ upp som vittne. Om du gick i skolan med mig vill jag inte veta av dig. Kommentera inte. Maila inte. Jag har precis kommit över mitt behov av hämnd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar