tisdag 2 december 2008

Ännu ett överfall på HBT-personer.

”Sven” hade lämnat Side Track med en god vän,
och de skulle gå hem, han visste inte att han snart skulle bli hotad till livet och få en pistol i munnen. Det var natten mot den 29 november.

Att fem män oprovocerat,
utan vinstintresse och med pistol ger sig på två män är ganska allvarligt. När detta händer, och det gör det påfallande ofta, går krypningarna genom hela hbt-världen. Jag griper lite hårdare om självförsvars-sprayen och tittar lite djupare in i skuggorna. Det är hemskt att se hur vi allihop spänner oss och tänker -Är det min tur nästa gång? Detta anser jag är andra sidan av myntet när det hävdas att hbt-personers kärlek inte är lika mycket värd som heterosexuellas, att våra relationer utgör ett hot mot någon annans.
Under pride 2006 gick jag och min date från en badplats i Stockholm hand i hand när någon ropade bakom oss och tre personer lämnade en trappa en bit ifrån och gick mot oss. Jag såg vad som var på gång när killen tar fram en kniv så jag släppte min dates hand och tar fram mina sprayburkar som jag alltid har med mig. De gick direkt därifrån. Den gången var det min tur. Det är förjävligt att man ska behöva vara ständigt vaksam och beväpnad för att klara sig bara för att jag tycker om andra män.
Min historia är inte alls lika illa som det som hände "Sven" men vi bär nästan allihop på något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar