måndag 3 november 2008

Religionsfrihet - handlande utan konsekvenser?


KD vill fortsätta diskriminera hbt-personer och ta ifrån oss alla begreppet äktenskap.
Ska verkligen religionsfriheten användas till att försvara ett handlande som diskriminerar en grupp människor? Om vi vänder på det, skulle det vara rätt att kolla religionstillhörigheten på dem som vill gifta sig i kyrkan eller bli medlemmar i ett parti? Naturligtvis inte.
Alltihop är så dumt så dumt så jag misströstar om Hägglund och KD's medmänsklighet. Ju längre debatten förs och ju fler de desperata buden desto tydligare blir linjen som förs. KD för de kristna fundamentalisternas talan och fundamentalisterna bryr sig inte om demokrati och mänskliga rättigheter.
Jag har å min sida inga avsikter att tvinga Hägglund att leva som bisexuell men han verkar ganska inställd på att jag måste leva som heterosexuell. Är det rätt, herr Hägglund, är det rättvist? Ska principen vara "Jag gör som jag vill så gör du som jag vill också" eller "jag lever som jag anser bäst och du lever som du anser bäst"?

Mejla Fredrik och säg hur det känns.

3 kommentarer:

  1. Så här skrev jag till Fredrik:

    Hej, Fredrik.
    Kör gärna över KD i äktenskapsfrågan. Kör över dem hårt med en bulldozer. Jag är så trött på den kristna högerns gnälliga fjantande att jag inte har det minsta emot om hr.Hägglund känner sig i behov av terapi efter den här vändan, det skulle göra honom gott.
    Led vårt land in i det nya milleniet och visa klart och tydligt att religionsfrihet är till för att skydda religösa minoriteter från diskriminering, inte för att rättfärdiga religiösas diskriminering.

    SvaraRadera
  2. Och med din argumentation så är det fritt fram för droger, prostitution, aktiv dödshjälp m.m.. Jag menar, så länge det inte drabbar någon annan.. Har jag rätt?

    SvaraRadera
  3. Anonym, skärp dig. Det där var det dummaste argumentet jag hört sedan .. nej .. det var det dummaste än så länge.

    Droger, prostitution och aktiv dödshjälp är ett helt annat område som överhuvudtaget inte berörs av äktenskapslagstiftningen.

    Andra idiotgrejer inkluderar att brinnande värdetransporter, väpnade rån och pedofili skulle öka pga könsneutralt äktenskap.

    SvaraRadera