onsdag 26 november 2008

Men jag gillar Sahlin.

Män lämnar s på grund av Sahlin Männen överger Mona Sahlin. Det är förklaringen till att socialdemokraterna backar i opinionsmätningarna.
Störst är tappet i gruppen män över 65 år, där stödet för s rasar med tio procentenheter. Moderaterna är nu största parti både i Stockholm och Malmö
Av de politiker jag träffat är Sahlin utan tvekan den starkaste ledarkaraktären jag mött. Jag gillar henne och hennes gubbfria attityd. Jag föredrar också kvinnliga ledare framför manliga eftersom jag upplever att manliga ledare alltför ofta hamnar i territoriedispyter som inte har med saken att göra medan de flesta kvinnliga ledare jag haft har en bra och uppfriskande resultat-inriktad stil.

2 kommentarer:

  1. typiskt 40talistgubbarna. det skulle väl vara om kvinnan ifråga är ung blond med enorma pattar som de stannar i sossarna...illa.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr känns det ju så men då är det gott att politiken blir av med dem här dinosaurierna, nu är det apmänniskans tid.
    Vem vet, om tjugo år kanske vi har politiker på höga poster med samma höga medvetandenivå som oss *självgott flin*

    SvaraRadera