onsdag 22 oktober 2008

Jörg Haider är svår för mig.

Den högerextreme politikern Jörg Haider ska ha supit sig full på ett populärt gayställe strax innan han omkom i en bilolycka förra helgen.
Rykten om att han var smygbög har funnits länge.

Jag är en hbt-person, jag ser mig som ganska queer och som en del av hbt-folket. Jag upplever ett starkt band med andra hbt-personer och tar det personligt när någon av "de mina" utsätts för våld och hot. Våra framgångar är också mina framgångar. Därför blir det svårt när det visar sig att en av "våra" främsta motståndare också visar sig vara en av "oss". Haider var en bisexuell man som jag och jag vet inte hur jag ska hantera det. Finns det något förlåtande drag hos honom som kan förklara varför någon som mig blir som han? Är det ett "garderobssyndrom"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar